Så skapar vi attraktiva platser och varumärken

Hur skapas attraktiva platser med hållbara varumärken och långsiktiga relationer till befintliga och nya målgrupper? Den frågan arbetar vi med våra kunder dagligen och föreläser om med vår samlade erfarenhet på över 20 år av kommunikation inom kultur- och besöksnäring som grund.

Förenklat baseras vår metod på community, ambassadörer, aktivering, storytelling, content och kampanj. Med dessa verktyg som drivmedel anpassade utifrån plats, varumärke och behov arbetar vi tillsammans fram kommunikation som sätter människan i fokus och driver affärer. För med insikten att människor är kultur och community är grunden till allt hittar vi svaren på frågan hur vi skapar attraktiva platser och varumärken och därmed ökar omsättningen.

Med communityn som byggs på horisontella, gränsöverskridande nätverk där befintliga och nya målgrupper inkluderas skapar vi en kultur kring plats och varumärke som andas samhörighet och gemenskap. När den gemenskapen ges plats att mötas – fysiskt eller digitalt, och inbjuds att delta och påverka skapar vi engagemang som i sin tur lägger grunden för långsiktiga relationer.

Att kultivera community genom aktivering ökar din plats och ditt varumärkes värde vilket genererar intäkter. En levande plats är ett levande varumärke.

Vår erfarenhet av kulturaktivering med communitybyggande, ambassadörskap och storytelling har vi komprimerat till en drygt 60 minuter lång inspirationsföreläsning som vi först fick möjlighet att framföra som gästföreläsare på Berghs School of Communication under kursen Place Branding.

Vill ni inspireras, ta del av våra lärdomar och veta mer om hur ditt företag kan använda sig av dessa verktyg? Ta då kontakt med oss på hej@sethosten.se så berättar vi mer.

Föreläsningens innehåll i korthet:

  • Omvärldsbevakning & trender

  • Communitybyggande och ambassadörskap
    att föra samman kunder kring ett ämne som är i linje med, eller direkt relaterat till, en plats och varumärke på ett engagerande och ickepåträngande sätt som sätter kunderna först. Det handlar om dem, inte dig.

  • Aktiveringar
    utförandet av kampanjer, event och upplevelser som genererar medvetenhet och engagemang kring plats och varumärke.

  • Storytelling
    att förmedla en plats och ett varumärkes budskap med mening och känslor som gör avtryck.

  • Fyra skarpa case

Självklart anpassar vi föreläsningen efter era behov och önskemål.

Karin Bernhardsson & Johanna Carlberg, grundare Seth & Östen – Foto: Marcus Gustafsson

Previous
Previous

Backstage Hotels invigningsfest finalist i Gyllene Hjulet

Next
Next

Uppmärksammad lansering av Cirkus Livemodern